Online angol

Ez már a harmadik online angol bejegyzés – új ingyenes ötletekkel! Használd egészséggel! 🙂

Online angol – furcsaságok  (egy nyelvtanári vitadélután margójára…ahol több órányi meddő vita után a következő tanulságok születtek az online angol intézményesítésével kapcsolatban)

Akár tanárként olvasod soraim, akár diákként érdeklődsz az online angol iránt, álljon itt néhány furcsaság az online angol témájában, amit érdemes végiggondolni.

A. PEDAGÓGIAI FÉLREÉRTÉS – Online angol kamera nélkül WTF????!!!!

A négy alapvető élelmiszercsoportot támogatom:   GOMBA-PEPPERONI-SAJT-KOLBÁSZ

B. PIZZA és ONLINE ANGOL

Igen – ez az online angol egyik legérdekesebb aspektusa…kár lenne tagadni

C. TANTERV ONLINE ANGOL ÓRÁHOZ

Egyenlőre összpontosítsunk ezekre a kérdésekre.

Ezek sokat nyomnak a latban és nagyban segítik illetve alkalmasint  hátráltatják a tanuló fejlődését.

A. PEDAGÓGIAI FÉLREÉRTÉS

A legtöbb tanárkollégánk akivel az online angoltanítás metodikáját és egyáltalán az online oktatás terén szerzett tapasztalainkat vetettük össze, felhozta a VIDEÓKAMERA kérdését. Mint a siker egyik fő összetevőjét az online angol órákon. Ez rögtön elvezetett minket egy didaktikai paradigma váltásig – és mivel ezt még én magam sem értem, íme egyszerűbben:

NEM FONTOS A TANÁR SZEMÉLYE

Igen, borzasztó csapás lehet ez az én egómra nézve, mégis ez az igazság. Felnőtt egy generáció, aki online van, virtuális barátai vannak és virtuális kommunikációs módszerek sokaságával veszi körül magát 4-5 éves korától. (Nem túlzás.) Számára gyakorlatilag mindegy, hogy látja-e az online angol tanárt vagy sem. Lehet az angoltanár egy 3D-s baba, tökéletes brooklyn-i kiejtéssel és tud majd tőle tanulni.

Most már lehet online az edzésmester és kiválóan tanít. Lehet online a szerelem vagy a szótár. Nem váltja fel örökre a fizikai testet öltött tanárokat, mégis lássuk be, hogy máshova helyeződött a hangsúly. Nem érdemes hosszan vitáznunk ezen a kérdésen, hogy az online angol tanár személye fontos vagy nem. Inkább arra szeretnék rávilágítani, hogy a legtöbb kolléga, akivel azon igyekeztünk, hogymegszervezzük online angol és levelező nyelvtanfolyamainkat, nos ők mind elvesztek a részletekben. Nem panaszképp mondom – csak szeretném megfogalmazni legalább a problémát.

Míg az online angol oktatás számos problémát vet fel, lássuk be, hogy sem az igényekkel sem a kivitelezési kritériumokkal sem vagyunk tisztában addig, míg egy “szakkonferencián” a tanártársaim késhegyre menő vitákat folytatnak arról, hogy kell-e kamera az online angol órához vagy sem. (Szerintem teljesen mindegy, ha a diák szeretné és a sávszélesség lehetővé teszi akkor kell – ha nem, nem.)

B. PIZZA ÉS ONLINE ANGOL

Ez a kérdés szintén az ominózus vitákból ered.

A magam részéről pártolom a tradícionális porosz iskolarendszer azon szabályait, hogy nem eszünk és nem mobiltelefonálunk a tanítási órákon – feltéve de meg nem engedve, hogy a cári időkben is voltak mobiltelefont helyettesítő készülékek.

Tehát egy online angol óra során nem szeretem, ha a diák eszik-iszik, mobilozik vagy akár csak SMS-ezik. DE!

Láttam már olyan oktatási intézményt, ahol ennek ellenkezője kiválóan működött és a tanulók az angol órákból valóban profitáltak – míg láttam ennek az ellenkezőjét, hagyományos oktatás során. Ezért mielőtt ismét egy meddő vitába bonyolódnánk, szerintem a józan észre kell bízni a dolgot, az online angol óra lehet sikeres akkor is, ha

mellette felhörpint egy kávét a diák. De mégjobb, ha az óra előtt 5-10 percet áldoz mindkét-három fél – tanuló és

tanár egyaránt – a felkészülésre.

C. TANTERVEK ONLINE ANGOL ÓRÁHOZ

Álljon itt néhány tantervjavaslat a kezdők online angol óráihoz.

A legegyszerűbb kezdők számára az alaphanganyagot használni (erre megfelel bármelyik alapkönyv, Báthy – Véges, vagy az a Csordás Nyelvtankönyv ) és elkezdhetsz haladni az Oxford Elementary javaslatok alapján, feladva otthoni tanulásra a teljesen ingyenes (!!!) online angol tananyagot http://www.english-online.org.uk/multimediacourse.htm?name=video&link=videos.htm

Van szebb is, de ez egy nagyon praktikus és mégegyszer – teljesen ingyenes online angol anyag. Jó tanulást!

 

Milyen a jó angol szótár?

A tankönyvpiacon jelenleg kétféle angol szótár kapható. Egynyelvű – monolingual angol szótár és kétnyelvű – bilingual angol szótár. Ezek között az a különbség, hogy az egynyelvű szótár angolul írja le az adott szó meghatározását, míg a kétnyelvű szótár az angol szótár jelentését magyarul közli veled.

Az egynyelvű angol szótár – középhaladó/B1-es szinttől használható jól. Ez az angol szótár körülír, más szavakkal magyaráz. Az ilyen angol szótár – akár annak idején az Ablak Zsiráf és a Mosó Masa Mosodája – leírja egy adott szó meghatározását.
A jó angol szótár
Az Oxford és a Longman kiadók akár B1es kezdőknek is szolgálnak kitűnő egynyelvű szótárral. Ilyen például az Oxford Elementary Learners Dictionary valamint a Longman  képes szótár. (Longman Photo Dictionary Monolingual).

A kétnyelvű szótárak közül az Országh – Magay a legnépszerűbb továbbra is, amely az Akadémia kiadó gondozásában jelenik meg. 1999-ben az eredeti Országh szótár minden szócikkét felülvizsgálták, naprakésszé tették és egy nagyszabású projekt keretében modernizálták – emellett CD formában is kiadták. Az egynyelvű szótárak kitűnően megfelelnek kezdőknek és haladóknak is.

Emellett van egy tátongó űr a szótárpiacon, amelyet a fenti szótárrengeteg egyetlen eleme sem tölt be. Ahhoz, hogy ezt megértsük, egy kicsit vissza kell mennünk az időben, egy pillantást vetve az alig 50 évvel ezelőtti nyelvoktatás alappillérére.

Gondolkodtál már azon, miként volt lehetséges, hogy nem is olyan régen (egészen a második világháborúig) a polgári neveltetés részeként 3-5 nyelv elsajátítása alapvető követelmény volt. A német-latin-francia nyelvismeret nem számított kuriózumnak, sokkal inkább valamiféle minimumnak. Körülbelül ahhoz hasonlítható, mint manapság az érettségi. A másik érdekesség a fenti gondolattal kapcsolatban, hogy a nyelv TÁRSALGÁSI szintű ismeretét jelentette ez a szint. (Jókai regényekben több hivatkozás is esik arról, hogy az édesapa “minden nap más nyelven társalgott a családdal az ebédnél” német, orosz, francia, olasz és angol társalgást váltogatva egymást).

Ez azt jelent, hogy nem puszta elméleti tudásról vagy latin igék kántálásáról, igeidők bebiflázásából állt ez a tudás, használható nyelvtudásról volt szó.

Kell lennie egy hiányzó lépcsőnek, egy hiányzó összetevőnek a nyelvoktatás laborjaiban, ami jelen volt egykor és mára teljesen kiveszett a pedagógia eszköztárából.

Ennek a hiányzó lépcsőnek az egyik része a klasszikus – ezen belül is A LATIN – nyelvtudás illetve nyelvtanítás.

Latin nyelvtudás nélkül, mindez nem lett volna lehetséges. Az angol szavak megközelítőleg 30%-a (pontosabban 20-33%-a) származik az Ó-angol nyelvekből (kelta nyelvekből amelyről egy külön poszt szól) és ennek megfelelően 70 – 87 % -a származik a LATIN illetve LATIN eredetű nyelvekből.

Gondolj csak bele! Ha egy magyar anyanyelvű tanuló angolul kezd tanulni – egy 100%-ig idegen nyelvet kezd el tanulni.  Ám ha ezt követően elkezd bármilyen más, latin nyelvcsaládhoz (valójában az indoeurópai nyelvcsaládon belül, akármelyik latin vagy germán nyelvcsaládhoz tartozó) nyelvet tanulni összehasonlíthatatlanul könnyebb dolga lesz, mint kezdetben volt.

Ha pedig a latin nyelvet sajátítaná  el kezdetben, játszi könnyedséggel tanulná meg az olasz, francia, spanyol, angol és német nyelvet és ki tudja még hány egyéb idegen nyelvet. Van-e megoldás? Igen, egyrészt mindenki elkezdhet latinul tanulni, akár orvosnak készül, akár nem. De van egy praktikusabb, könnyebben kivitelezhető megoldás is, amihez csak egy angol szótár beszerzésére van szükség. Ez

AZ EGYETLEN MAGYARORSZÁGON KAPHATÓ ANGOLSZÓTÁR, AMELY TARTALMAZZA A SZÓ EREDETÉT,

A LATIN MEGFELELŐVEL ÉS AZ EREDTI LATIN JELENTÉSSEL


Mit jelent ez a gyakorlatban?

1. Találkozol egy új szóval az angolban (pl. “pension“)
2. Kikeresed az angol szótár megfelelő szócikkét  (“pension = olyan pénz, amit a kormánytól vagy egy vállalattól szabályos időközönként kap valaki, akit hivatalasoan már túl öregnek vagy túl betegnek tekintenek ahhoz, hogy dolgozzon;nyugdíj)
3. Ezután TOVÁBB olvasol, és láthatod, hogy a PENSION szó innen ered: LATIN – “pensio” fizetés, részletfizetés, “pendo” mérni, pénzt mérlegelni, fizetni.

Gondolj bele, hányszor történt meg veled az angoltanulás során, hogy megnéztél egy szót – azt hitted, mostantól tudni fogod. Ismét találkoztál a szóval és nem ugrott be. Ezért újra megnézted. És bizonyos szavak “az istennek sem mennek a fejedbe” akárhányszor nézed is meg őket. Ezek a szavak, megmaradnak HA MEGNÉZED A SZÓ LATIN GYÖKERÉT, azt a szót ahonnan az angol szó SZÁRMAZIK. Mekkora segítséget jelentene neked egy ilyen angol szótár? És lé Egyetlen egy ilyen angol szótár létezik: a Csordás-féle “Angol-magyar értelmező szótár”.Csordás féle Angol-magyar értelmező szótár

Ha további információk érdekelnek a szótárral kapcsolatban, nézd meg a kiadó honlapját

Naponta frissülő novellák angolul

A világirodalom remekeitől a kortárs irodalmi alkotásokig –

itt mindent megtalálsz.

Válogass kedvedre, jó szórakozást!

(Teljesen ingyenes, regisztráció sem kell hozzá, zanzásítva a világ legjobb sztorijainak összefoglalói!)

Egy további online angol forrás itt.

Közérdekű bejelentés – angoltanároknak !

Angoltanári állás
Angoltanári és angolfordítói állások

Nagyon-nagyon szépen köszönöm a sok megkeresést!

Sajnos nem minden levélre van időm válaszolni a saját óráim mellett, ezért egy FAQ-t írtam Neked.

1. Tényleg ingyenesen hirdethetem magam az oldalon? (No strings attached?)

Igen, sem most, sem a későbbiekben nem kell a tanároknak fizetniük a hirdetésekért.   Nem élek vissza sem az adataiddal, sem a fényképeddel, ha azt is kiteszed. Megkérdezheted az itt hirdetőket, hogy van-e bármilyen negatív tapasztalatuk.  DE! A te érdekedben, egy összeszedett, profi hirdetést tegyél fel, mert nem tudom kikozmetikázni.

2. Mit tartalmazzon a hirdetésem?

  • szerepeljen benne a pontos elérhetőséged
  • írd meg a pontos repertoárodat (vállalsz-e felsőfok előkészítést, milyen nyelvvizsgákra tudsz felkészíteni stb.)
  • írd le, hogy mi az ERŐSSÉGED (mindenkinek van, pl. gyerekek tanításában szerzett tapasztalat, külkereskedelmi – szakmai angol stb.)
  • a legjobb, ha írsz egy posztot – ezeket mindig kiteszem – és a végére odaírjuk a neved és rálinkelek a hirdetésedre, ezáltal lehetősége van a böngésző tanulóknak arra, hogy megismerjék a stílusod, van aki kifejezetten “vicces, fiatalos” tanárt keres, de van aki “türelmes, konzervatív, aprólékos” tanárt szeretne. Ahogy írsz, abból kiderül, hogyan beszélsz, hogyan gondolkodsz.
  • olvasd át kétszer is és javítsd ki a helyesírási hibákat – tudom magam is hajlamos vagyok sebbel-lobbal írni és kihagyni ezt a lépést, de egy nyelvtanári hirdetésben ez NAGYON fontos

3. Hányan látják a hirdetésem?

Idemásolom a napi látogatóink számának alakulását.

Naponta kb. 80-150 ember látogatja az oldalt.

Ha jó a hirdetésed, akkor biztos, hogy legalább érdeklődők lesznek, a többi rajtad múlik…. 🙂 (Off: csak történeti adalékként elmondom, hogy régen, az én időmben, csak az Express és a Pesti Est volt mint megfizethető hirdetési alternatíva. Akkoriban kb. 2-3 érdeklődő tanuló volt hetente az elég borsos áron feladott hirdetésemre. 🙂

4. A fórumot melyik nyelviskola üzemelteti? (link)

A fórum teljesen független, senki sem üzemelteti vagy pénzeli. Nyelvtanároknak szól és nyelvtanárok kommentelnek benne.

Miért válaszd a TOEFL nyelvvizsgát? Vagy ne…

(Egyáltalán mi ez? TOEFL = Test of English as a Foreign Language)TOEFL nyelvvizsga

Ez a poszt, folytatása a Nagy Nyelvvizsga Összehasonlítónak.

Hamarosan írunk a Cambridge részleteiről, a TOEFL feladatainak magyarázatáról és a nyelvvizsga járulékok pontos összegéről, a közhivatalnoki bértáblában.

Frissítés: TOEFL nyelvvizsga időpontok, ezen az oldalon tudsz jelentkezni és letölteni a vizsga helyeket. https://www.ets.org/toefl/  Sajnos a fránya koronavírus helyzet miatt, a legtöbb tesztközpont bezárta kapuit. Jó hír azonban, hogy lehetőség van otthoni (igen!) otthoni tesztelésre. https://www.ets.org/s/cv/toefl/europe-middle-east-africa/  Mi magyarok ide tartozunk. Hm … Érdekes, Európa és Közép-Kelet-Afrika összevont csoportban. Szerencsére összeesküvés elméletekkel nem foglalkozunk az oldalon, pusztán az angol nyelvvizsgák száraz adataival.

 

Test Dates Mail-in Registration Deadline Online Registration Deadline
12 Oct 2019 26 Aug 2019 13 Sep 2019
9 Nov 2019 23 Sep 2019 11 Oct 2019
8 Feb 2020 23 Dec 2019 10 Jan 2020
4 Apr 2020 17 Feb 2020 6 Mar 2020

A teszt a négy nyelvi készséget, (beszéd, beszédértés, írás, olvasott szövegértés) vizsgálja. 200 dollár a vizsgadíj, nemzetközileg elismert teszt. Íme néhány szempont, amiért abszolút ez a legjobb, ha komolyan veszed az angolt és külföldön akarsz tanulni vagy dolgozni:

.

.

.

  1. Ha bármilyen külföldi, angol nyelvterületen lévő egyetemre jelentkezel – a TOEFL nyelvvizsga nyom a legtöbbet a latban.

Ennek több oka van. Egyrészt maga a vizsgaanyag – a tesztkérdések – adott mennyiségű lexikális tudást feltételeznek, ami egy egyetemi hallgatótól elvárható. Ennek okán, ha jó eredményt érsz el a TOEFL nyelvvizsga során, a teszteredményedből látható az egyetemi felvételiztető tanárok számára, hogy nem fogsz csalódást okozni a tanulmányi karon. Sem kommunikációs, sem lexikális tudás terén.

A 130 (!) országban, 7.3000 egyetemen és egyéb tanulmányi intézményben a TOEFL az etalon, ehhez mérik az angolt, mint második nyelvet beszélők angoltudását. Ez a legszélesebb körben elfogadott és legnagyobb múltú nyelvvizsga. Az USA-ban, Angliában és Ausztráliában egyaránt elfogadott ez a nyelvvizsga.

2. A TOEFL nyelvvizsga bírálja el a legobjektívebben a beszédkészséged.

A TOEFL egyedülálló módszerrel osztályozza a beszédkészséged. Magnóra mondod a feladatokat, pl. átfogalmazandó az adott szöveget. Beadod elbírálásra és nem kell szemtől – szembe ülnöd egy esetlegesen elfogult vizsgáztatóval, aki korodra/nemedre/öltözetedre vagy ki tudja még mire előítélettel tekint. Gondolj bele, akkor sem jársz feltétlen jól, ha a te oldaladra elfogult, mert olyan szép őzike szemekkel nézel rá. Hiszen a TOEFL-t azért írod, hogy te magad is képbe kerülj valamennyire a saját angoltudásoddal.

Miután magnóra mondtad a feladatot, az adott tesztlépést 3-6 vizsgáztató hallgatja végig és osztályozza le. Így valóban objektív az egész, nem “pofára megy”. A TOEFL nyelvvizsga adminisztrációs rendszere a legjobb, legkényelmesebb, szó szerint az egész világon elérhető sőt online nyelvoktató programok is letölthetők a felkészüléshez.

3. Ha bevándorlási pontokat gyűjtesz Kanadába, Ausztráliába, Új-Zélandra akkor a TOEFL nyelvvizsga hiteles és problémamentes bizonyítványt ad neked.

A vizsgán nem tudsz megbukni, pontszámot kapsz. Két évre garantálja  a vizsgabizottság a tudásod. Eddig vagy szavatolva. 🙂

Angol hanganyag (folytatás) – A 100 leggyakoribb angol szó

Előzőleg, az angol hanganyagról szóló bejegyzésben, ott hagytuk abba, hogy nem mindegy, a hanganyag milyen szavakból épül fel.

Gyakorlatilag hasznavehetetlenné válik, középfokig bezárólag (!) ha nem mindennapi ÉS nem a leggyakoribb szavak alkotják a gerincét. Ezt nagyon egzaktul is meg leheAngol hanganyagt állapítani, az Oxford Elementary szótárban található kezdők számára a leggyakoribb szavak, az Oxford Contemporary (=jelenkori, kortárs, “éppen aktuális korabeli”) közepes szótárban található szavak között fellelhető.

Ennél sokkal egyszerűbb és gyakorlatiasabb eszköz a korábban már emlegetett Tim Ferris által összeállított lista.  Ez sok más helyen is szerepel, azért ezt választottam, mert az ő összeállításában, minden fölösleges információtól mentesen, csak a beszélt nyelvben található legyakoribb angol szavak olvashatók. (A kezdő angol tanuló számára, teljességgel fölösleges és frusztráló egyéb terminus-technikusok nélkül.) A London Nyelviskola oldalán letölthető listákat találsz szakmai szókincs kiegészítéssel.

A 100 leggyakoribb szó a beszédben

1. a, an
2. after
3. again
4. all
5. almost
6. also
7. always
8. and
9. because
10. before
11. big …… (folytatás itt.)

Tehát megvan az alapanyag, a legfontosabb szókészlet – mit tehet vele az angoltanár? Az angoltanár rákereshet a leggyakoribb angol mondatokra – amelyek szintén fellelhetők a neten és egyszerűen összeállíthatja a megtanulandó mondatokat – a 100 leggyakoribb angol szó alapján. Valahogy így:

Nézzük a 3. leggyakoribb angol szó = AGAIN. A mi csoportunkban a kedvenc gyakorlat mindig ez.

1. Először mindenki, egyszerre, hangosan és ÉRZÉSSEL felolvassa az angol mondatokat!

2. Utána, az egyik tanuló olvassa a magyar mondatot- a másik mondja angolul, érzéssel előadva a mondatokat.

Valahogy így:

AGAIN – újra, ismét, megint

-Oh, not again! – Na ne már, hogy megint….! Nehogy már megint ….! (felsóhajtva, ha eleged van)

-It was really nice to see you again. – Jó volt téged újra látni!

-You did it again. Ismét megtetted. Már megint ezt csináltad.

– TRY YOUR LUCK AGAIN – in the casino.Ismét tedd próbára a szerencsédet! – a kaszinóban

– Call them again. – Hívd fel őket ismét!

I never saw him again. – Sosem láttam őt újra.

Az ilyen angol hanganyag csodákra képes, mint azt már említettem a villám angol nyelvtanfolyam hatékonyságát nem ismerem.

 

És itt jön az 50 leggyakoribb FŐNÉV. Némelyik nagyon furcsa, nem feltétlenül gondolnád, hogy az első 50-ben szerepel. Leggyakoribb 50 angol főnév itt következik. (fordítása és gyakolratok itt: Leggyakoribb 50 angol főnév)

 

area
book
business
case
child
company
country
day
eye
fact
family
government
group
hand
home
job
life
lot
man
money
month
mother
Mr
night
number
part
people
place
point
problem
program
question
right
room
school
state
story
student
study
system
thing
time
water
way
week
woman
word
work
world
year

ANGOL AKCENTUS

Az angol akcentus. Talán az angol akcentus -(ok)ról semmi okosat nem lehet írni, amit nálam okosabbak le ne írtak volna. Lehet élethosszig tanulni egy-egy akcentust. A brooklyn-i amerikait, az ír angolt és még híresség is lehet az emberből, ha megzenésítenek minket – ha nem vigyázunk elhíresülünk, mint prof. Henry Higgins.

Fontos része az angol akcentus elsajátítása bármely középfok feletti angol tantervnek. Egészen odáig  – közép haladó szintig tekintve – nem szerves része az angol akcentus elsajátítása a tanulásnak. Ezalatt kicsit helyesbítve azt értem, hogy nem érdemes ebbe fektetni a tanár és a tanuló véges energia forrásait. Hogy miért állítom ezt? Álljon itt egy metafora, ami megalapozottabbá teszi ezt az állításomat.

Gondolj csak a jogosítványod megszerzésére. Először KRESZ tanfolyam, egy csomó elmélet – KRESZ táblák, szabályok, előzés és elkerülés, műszaki ismeretek stb. – a rutin pálya még csak mint halvány kihívás sem merül fel. Utána eü. oktatás stb. és rutin pálya. Itt elsajátítod a motorikus irányítást, hogyan tudod a motorikus funkcióidat olybá kovácsolni, hogy beparkolj egy nyerges vontató és egy Opel Corsa közé – a gyalogosok akadályoztatása, veszélyeztetése és hátráltatása nélkül. Amikor ez megvan, kimész a forgalomba és 20-100 óra után megszerzed a jogosítványt. EKKOR tartasz ott, hogy elkezdd használni amit tudsz és kialakítasz egy vezetési stílust. Mást indiában és mást Nápolyban, persze megint másikat Budapesten.

Ha a nyelvoktatásról beszélünk, valami ilyesmi lenne az angol akcentus. Azután lenne értelme az elsajátításának, ha a motorikus funkció a helyén van és valamelyest összefüggően képes vagy már kifejezni magad az adott nyelven.

Ha ez megvan, akkor bizony érdemes nekifeküdni – és angolosítani vagy amerikaisítani magad.

tengrprt

Ennek legjobb módja elutazni egy messzi távoli vidékre, ahol anyanyelvi környezetben találkozhatsz anyanyelvű emberekkel. Ha karibi amerikai akcentusra vágysz, akkor valami hasonlóan szép helyre – lásd a mellékelt képet. Persze ennél legyen sűrűn lakottabb.

Ha nincs lehetőséged most utazni, akkor iratkozz fel egy akcentussal foglalkozó tanfolyamra. Ha segítségre van szükséged a választáshoz, fordulj hozzám: cikkiras@gmail.com ! És ha kezdő vagy, akkor ne aggódj, csak a 100 leggyakoribb szót kell megtanulnod – és végig hallgatni az angol hanganyagot kezdők számára.

ONLINE ANGOL TANULÁS

Online angol tanulás

e learningŰrkorszak – online angol tanulás. Sokáig elképzelhetetlen lett volna – vagy mondjuk a Csillagközi Romboló sorozatban láthattunk volna ilyet, hologramtanár vezényli az online angol tanulás menetét. Tíz éve lehetetlennek gondoltuk – most a legtermészetesebb dolgok egyike.

Nálunk még gyerekcipőben jár az online angol tanulás – külföldön már bejáratott módszerei vannak.

MI ALAPJÁN VÁLASZD KI AZ ONLINE ANGOL NYELVTANÁRT?

1. Leinformálhatóság, céginformációk

2. Online angol hanganyag / videóanyag

3. Angol tanárok

4. Adminisztráció, díjak

5. Gyakorlat – használható angol nyelvtudás

6. Online angol – további post …

1. Leinformálhatóság, céginformációk

Az online angol tanulás elkezdése előtt a nyelviskolát célszerű leinformálni. Az online nyelviskolákra ugyanolyan szabályok vonatkoznak, mint a többi – az országban működő – vállalkozásra. Cégformátum – bejegyzett székhely, adószám és bankszámlaszám – szükséges. Ez annál is inkább így van, mivel a nyelviskola fantázianeve nem mindig egyezik meg a cég – kft vagy bt – valódi, bejegyzett nevével. A “Little Brittain Kitten” nyelviskola üzemeltetője – jogi személyként – talán az “Birsalma Bt”. Ezért a céginformáció alatt, szerepelnie kell a vállalkozás hivatalos adatai oldalán, minden fent említett részletnek.

Másik teendőnk, mielőtt befizetnéd a nyelviskolában a kezdőrészletet, hogy a Google keresőbe beírod a nyelviskola nevét és a “panasz” vagy az “átverés” szót – illetve bármi hasonlót. Sok esetben fórumokban, blogokban az elégedetlen volt tanulók közzéteszik a negatív tapasztalataikat is. Szemben a marketing és reklám oldalakkal, amiket maga a nyelviskola szponzorál.

Ha átment a “vizsgán” a nyelviskola, bízvást remélhetjük, hogy mi is átmegyünk – a nyelvvizsgán.

2. Online angol hanganyag / videóanyag

Az angol és amerikai oldalakon, hanganyaggal és videóanyaggal ellátott online angol tanulás / oktatás a rutin. 14 év tanítási tapasztalata után állítom, hogy audióanyag nélkül csak félsiker érhető el. Nincs nyelvbiztonság hanganyag nélkül – még anyanyelvi tanár segítségével sem. Az audiovizuális oktatás segítségével, a tanuló kiválaszthatja a saját, személyes nehézségeit és korrigálhatja azokat. Gyakorolhatja azokat a hangzókat, amelyek nem mennek neki. Rutinossá válhat a beszédértésben – annyiszor hallgatja meg a nehéz részeket, ahányszor szüksége van rá.

Csak azokat a kurzusokat ajánlom ezen a blogon, amelyek hanganyaggal egészítik ki az online angol tanulás tantervét.

Egy későbbi bejegyzésben részletesen taglaljuk azt a jelenséget, hogy miért nem tud a tanulók zöme kielégítő sebességgel beszélni angolul – holott a szövegértése és az íráskészsége, jóval efölött a szint fölött jár. Egy jól kidolgozott és szabadalmazott módszer segíti pontosan ezt a készséget.

3. Angol tanárok   e learning 2.

Lehet bármilyen modern a tanterv, a tananyag, a szoftver – tanári szakértelem nélkül az online angol tanulás nem jár sikerrel. Redukálható a személyes, tanári konzultáció időtartama – de nem csökkenthető le teljesen.

Mindenképpen szükség van konzultációra.

Egy megbízható nyelviskola, mint a London Stúdió, amely 100%-os pénz visszafizetési garanciát vállal, a honlapján bemutatja a az angol és német tanulmányi igazgatóját is. Nem egy arctalan weboldal – hanem valódi szakértői gárda által támogatott közösség.

Az angol tanári gárdáról az online angol tanulás témájában, egy további bejegyzésben fogunk szólni.

4. Adminisztráció, díjak

Íme néhány kérdés, amelyre igent kell, hogy válaszolj magadnak az iskola megismerése után. Minél több igent gyűjtesz össze, annál nagyobb esélyed van arra, hogy jó szolgáltatásban lesz részed az online angol tanulás során.

A kérdések ilyen és ezekhez hasonlók lehetnek:

– Rendelkezik az iskola pontosan leírt szintekkel / oktatási szintekkel?
– Közli ezeket a beiratkozókkal?
– Csak kezdőket oktat?
– Szolgáltat szintfelmérőt a beiratkozóknak?
– A szintfelmérést egy személyre szabott kiértékelés követi?
– Van hanganyag a tantervben?
– Az online angol tanulás kiegészítéseként webkamerás, közös órák is igényelhetők?
– A beiratkozást megelőzően, végigvisznek egy demo leckén?
– Van pénz visszafizetési garancia?
– Az oldalon van-e fórum az online angol tanulás során szerzett tapasztalatokról?
– Jó-e a marketingjük?

5. Gyakorlat – használható nyelvtudás, az online angol tanulás kulcsa

Az alapfokú online angol tanulás kivételével, a vízválasztó a következő: mennyire segít hozzá a tanfolyam a valódi angol kommunikációhoz.

A Csordás Norbert féle Angol nyelvtankönyv ezzel a meghatározással kezdi az angol könyvét: ” (A kommunikáció) Az tevékenység, amikor a gondolatainkat megosztjuk valaki mással, (…) hogy közös gondolatunk legyen.”

Vagyis, ha nem tudjuk MEGOSZTANI az életben a gondolatainkat valaki mással angol nyelven, akkor nem jön létre a kommunikáció. Függetlenül attól, hogy van-e nyelvvizsgánk vagy sem. Ahhoz, hogy az online angol tanulás során elsajátítsuk a kommunikációkészséget, elengedhetetlen, hogy gyakorlatot szerezzünk a beszédben még hozzá a “köznapi tempójú beszédben”. Különben saját sebességünk hiánya leblokkol majd minket és nem teszi lehetővé, hogy kommunikáljunk angolul.

A továbbiakban, külön fejezetek elemzik majd az online angol tanulás módszereit, tarts velem! Online angol tanulás nyelvoktató programok