Online angol

Ez már a harmadik online angol bejegyzés – új ingyenes ötletekkel! Használd egészséggel! 🙂

Online angol – furcsaságok  (egy nyelvtanári vitadélután margójára…ahol több órányi meddő vita után a következő tanulságok születtek az online angol intézményesítésével kapcsolatban)

Akár tanárként olvasod soraim, akár diákként érdeklődsz az online angol iránt, álljon itt néhány furcsaság az online angol témájában, amit érdemes végiggondolni.

A. PEDAGÓGIAI FÉLREÉRTÉS – Online angol kamera nélkül WTF????!!!!

A négy alapvető élelmiszercsoportot támogatom:   GOMBA-PEPPERONI-SAJT-KOLBÁSZ

B. PIZZA és ONLINE ANGOL

Igen – ez az online angol egyik legérdekesebb aspektusa…kár lenne tagadni

C. TANTERV ONLINE ANGOL ÓRÁHOZ

Egyenlőre összpontosítsunk ezekre a kérdésekre.

Ezek sokat nyomnak a latban és nagyban segítik illetve alkalmasint  hátráltatják a tanuló fejlődését.

A. PEDAGÓGIAI FÉLREÉRTÉS

A legtöbb tanárkollégánk akivel az online angoltanítás metodikáját és egyáltalán az online oktatás terén szerzett tapasztalainkat vetettük össze, felhozta a VIDEÓKAMERA kérdését. Mint a siker egyik fő összetevőjét az online angol órákon. Ez rögtön elvezetett minket egy didaktikai paradigma váltásig – és mivel ezt még én magam sem értem, íme egyszerűbben:

NEM FONTOS A TANÁR SZEMÉLYE

Igen, borzasztó csapás lehet ez az én egómra nézve, mégis ez az igazság. Felnőtt egy generáció, aki online van, virtuális barátai vannak és virtuális kommunikációs módszerek sokaságával veszi körül magát 4-5 éves korától. (Nem túlzás.) Számára gyakorlatilag mindegy, hogy látja-e az online angol tanárt vagy sem. Lehet az angoltanár egy 3D-s baba, tökéletes brooklyn-i kiejtéssel és tud majd tőle tanulni.

Most már lehet online az edzésmester és kiválóan tanít. Lehet online a szerelem vagy a szótár. Nem váltja fel örökre a fizikai testet öltött tanárokat, mégis lássuk be, hogy máshova helyeződött a hangsúly. Nem érdemes hosszan vitáznunk ezen a kérdésen, hogy az online angol tanár személye fontos vagy nem. Inkább arra szeretnék rávilágítani, hogy a legtöbb kolléga, akivel azon igyekeztünk, hogymegszervezzük online angol és levelező nyelvtanfolyamainkat, nos ők mind elvesztek a részletekben. Nem panaszképp mondom – csak szeretném megfogalmazni legalább a problémát.

Míg az online angol oktatás számos problémát vet fel, lássuk be, hogy sem az igényekkel sem a kivitelezési kritériumokkal sem vagyunk tisztában addig, míg egy “szakkonferencián” a tanártársaim késhegyre menő vitákat folytatnak arról, hogy kell-e kamera az online angol órához vagy sem. (Szerintem teljesen mindegy, ha a diák szeretné és a sávszélesség lehetővé teszi akkor kell – ha nem, nem.)

B. PIZZA ÉS ONLINE ANGOL

Ez a kérdés szintén az ominózus vitákból ered.

A magam részéről pártolom a tradícionális porosz iskolarendszer azon szabályait, hogy nem eszünk és nem mobiltelefonálunk a tanítási órákon – feltéve de meg nem engedve, hogy a cári időkben is voltak mobiltelefont helyettesítő készülékek.

Tehát egy online angol óra során nem szeretem, ha a diák eszik-iszik, mobilozik vagy akár csak SMS-ezik. DE!

Láttam már olyan oktatási intézményt, ahol ennek ellenkezője kiválóan működött és a tanulók az angol órákból valóban profitáltak – míg láttam ennek az ellenkezőjét, hagyományos oktatás során. Ezért mielőtt ismét egy meddő vitába bonyolódnánk, szerintem a józan észre kell bízni a dolgot, az online angol óra lehet sikeres akkor is, ha

mellette felhörpint egy kávét a diák. De mégjobb, ha az óra előtt 5-10 percet áldoz mindkét-három fél – tanuló és

tanár egyaránt – a felkészülésre.

C. TANTERVEK ONLINE ANGOL ÓRÁHOZ

Álljon itt néhány tantervjavaslat a kezdők online angol óráihoz.

A legegyszerűbb kezdők számára az alaphanganyagot használni (erre megfelel bármelyik alapkönyv, Báthy – Véges, vagy az a Csordás Nyelvtankönyv ) és elkezdhetsz haladni az Oxford Elementary javaslatok alapján, feladva otthoni tanulásra a teljesen ingyenes (!!!) online angol tananyagot http://www.english-online.org.uk/multimediacourse.htm?name=video&link=videos.htm

Van szebb is, de ez egy nagyon praktikus és mégegyszer – teljesen ingyenes online angol anyag. Jó tanulást!

 

Milyen a jó angol szótár?

A tankönyvpiacon jelenleg kétféle angol szótár kapható. Egynyelvű – monolingual angol szótár és kétnyelvű – bilingual angol szótár. Ezek között az a különbség, hogy az egynyelvű szótár angolul írja le az adott szó meghatározását, míg a kétnyelvű szótár az angol szótár jelentését magyarul közli veled.

Az egynyelvű angol szótár – középhaladó/B1-es szinttől használható jól. Ez az angol szótár körülír, más szavakkal magyaráz. Az ilyen angol szótár – akár annak idején az Ablak Zsiráf és a Mosó Masa Mosodája – leírja egy adott szó meghatározását.
A jó angol szótár
Az Oxford és a Longman kiadók akár B1es kezdőknek is szolgálnak kitűnő egynyelvű szótárral. Ilyen például az Oxford Elementary Learners Dictionary valamint a Longman  képes szótár. (Longman Photo Dictionary Monolingual).

A kétnyelvű szótárak közül az Országh – Magay a legnépszerűbb továbbra is, amely az Akadémia kiadó gondozásában jelenik meg. 1999-ben az eredeti Országh szótár minden szócikkét felülvizsgálták, naprakésszé tették és egy nagyszabású projekt keretében modernizálták – emellett CD formában is kiadták. Az egynyelvű szótárak kitűnően megfelelnek kezdőknek és haladóknak is.

Emellett van egy tátongó űr a szótárpiacon, amelyet a fenti szótárrengeteg egyetlen eleme sem tölt be. Ahhoz, hogy ezt megértsük, egy kicsit vissza kell mennünk az időben, egy pillantást vetve az alig 50 évvel ezelőtti nyelvoktatás alappillérére.

Gondolkodtál már azon, miként volt lehetséges, hogy nem is olyan régen (egészen a második világháborúig) a polgári neveltetés részeként 3-5 nyelv elsajátítása alapvető követelmény volt. A német-latin-francia nyelvismeret nem számított kuriózumnak, sokkal inkább valamiféle minimumnak. Körülbelül ahhoz hasonlítható, mint manapság az érettségi. A másik érdekesség a fenti gondolattal kapcsolatban, hogy a nyelv TÁRSALGÁSI szintű ismeretét jelentette ez a szint. (Jókai regényekben több hivatkozás is esik arról, hogy az édesapa “minden nap más nyelven társalgott a családdal az ebédnél” német, orosz, francia, olasz és angol társalgást váltogatva egymást).

Ez azt jelent, hogy nem puszta elméleti tudásról vagy latin igék kántálásáról, igeidők bebiflázásából állt ez a tudás, használható nyelvtudásról volt szó.

Kell lennie egy hiányzó lépcsőnek, egy hiányzó összetevőnek a nyelvoktatás laborjaiban, ami jelen volt egykor és mára teljesen kiveszett a pedagógia eszköztárából.

Ennek a hiányzó lépcsőnek az egyik része a klasszikus – ezen belül is A LATIN – nyelvtudás illetve nyelvtanítás.

Latin nyelvtudás nélkül, mindez nem lett volna lehetséges. Az angol szavak megközelítőleg 30%-a (pontosabban 20-33%-a) származik az Ó-angol nyelvekből (kelta nyelvekből amelyről egy külön poszt szól) és ennek megfelelően 70 – 87 % -a származik a LATIN illetve LATIN eredetű nyelvekből.

Gondolj csak bele! Ha egy magyar anyanyelvű tanuló angolul kezd tanulni – egy 100%-ig idegen nyelvet kezd el tanulni.  Ám ha ezt követően elkezd bármilyen más, latin nyelvcsaládhoz (valójában az indoeurópai nyelvcsaládon belül, akármelyik latin vagy germán nyelvcsaládhoz tartozó) nyelvet tanulni összehasonlíthatatlanul könnyebb dolga lesz, mint kezdetben volt.

Ha pedig a latin nyelvet sajátítaná  el kezdetben, játszi könnyedséggel tanulná meg az olasz, francia, spanyol, angol és német nyelvet és ki tudja még hány egyéb idegen nyelvet. Van-e megoldás? Igen, egyrészt mindenki elkezdhet latinul tanulni, akár orvosnak készül, akár nem. De van egy praktikusabb, könnyebben kivitelezhető megoldás is, amihez csak egy angol szótár beszerzésére van szükség. Ez

AZ EGYETLEN MAGYARORSZÁGON KAPHATÓ ANGOLSZÓTÁR, AMELY TARTALMAZZA A SZÓ EREDETÉT,

A LATIN MEGFELELŐVEL ÉS AZ EREDTI LATIN JELENTÉSSEL


Mit jelent ez a gyakorlatban?

1. Találkozol egy új szóval az angolban (pl. “pension“)
2. Kikeresed az angol szótár megfelelő szócikkét  (“pension = olyan pénz, amit a kormánytól vagy egy vállalattól szabályos időközönként kap valaki, akit hivatalasoan már túl öregnek vagy túl betegnek tekintenek ahhoz, hogy dolgozzon;nyugdíj)
3. Ezután TOVÁBB olvasol, és láthatod, hogy a PENSION szó innen ered: LATIN – “pensio” fizetés, részletfizetés, “pendo” mérni, pénzt mérlegelni, fizetni.

Gondolj bele, hányszor történt meg veled az angoltanulás során, hogy megnéztél egy szót – azt hitted, mostantól tudni fogod. Ismét találkoztál a szóval és nem ugrott be. Ezért újra megnézted. És bizonyos szavak “az istennek sem mennek a fejedbe” akárhányszor nézed is meg őket. Ezek a szavak, megmaradnak HA MEGNÉZED A SZÓ LATIN GYÖKERÉT, azt a szót ahonnan az angol szó SZÁRMAZIK. Mekkora segítséget jelentene neked egy ilyen angol szótár? És lé Egyetlen egy ilyen angol szótár létezik: a Csordás-féle “Angol-magyar értelmező szótár”.Csordás féle Angol-magyar értelmező szótár

Ha további információk érdekelnek a szótárral kapcsolatban, nézd meg a kiadó honlapját

Angol nyelviskola Pécsett – Nyelviskola Kommandó

Milyen és mennyi angol nyelviskola van Pécsett?

Ha figyelmesen követed nyelviskola figyelő kommandónkat, akkor minden nap megismerhetsz egy-egy újabb angol nyelviskolát Budapesten, Pécset vagy Debrecenben.

Jump nyelviskola – AZ ENERGIKUS

angol nyelviskola Pécs

A nyelviskola szlogen: Színvonal a nyelvoktatásban!

Ez meg is felel a valóságnak. Színes, izgalmas, lendületes csapat és dinamikus órák – erről számol be a Nyelviskola Kommandó© kihelyezett kéme. Ez a suli 2001-ben kezdte meg működését, modulrendszerű képzéssel teszi lehetővé a tanulók számára, hogy az egyén milyen szinten tanulja az általa választott idegen nyelvet. Nem csak angol nyelvet tanít – de minket a többi most nem nyűgöz le. Nézzük az angol tudás tárházát. Ha nyelviskola Pécs – akkooooor……..

Ezt nyomják angol téren:

–    kezdő, álkezdő, középhaladó, haladó I., haladó II., középfokú nyelvvizsga-előkészítő, felső haladó és felsőfokú.

Előre elmondom, hogy az angol nyelviskola étlapon – vacsoracsata mintára – 10-ből 10 pontot kapnak a Nyelviskola Kommandó© ügynökétől:

Nézzük a tényeket:

Modulrendszerű képzés lehetővé teszi a tanulok számára, hogy tudásszintüknek megfelelően bármikor bekapcsolódjanak az angol tanfolyamokba. Az egyik kulcsa a sikeres angol nyelviskola üzemeltetésének, hogy pontosan definiált szintek (modulok) legyenek. Még itt is bejöhet a tanár számára az a nehézség, hogy a tanulók egyéni képessége szabotálja az angolóra sikerét. A memória és a nyelvi készségek különbözősége csak az egyik fele a dolognak – könnyen szembetalálhatja magát az angoltanár olyan pedagógiai feladatokkal, mint pl. funkcionális analfabéta angoltanuló kerül a csoportjába. Mindenesetre a JUMP modulrendszere csillagos ötös.

Ezeken kívül az iskola kiegészítésként érettségi-előkészítő és üzleti angol tanfolyamokat is indít.

Az iskolában lehetőség van angol, német, spanyol, olasz, francia, orosz, horvát, magyar, japán  nyelvek elsajátítására is. Emellett üzleti angol is szerepel a képzési étlapon – legnagyobb megelégedésünkre! 🙂

Arra törekszik a nyelviskola, hogy a tanulok ne egy iskolában érezzék magukat, hanem inkább otthonias, családias légkörben sajátítsák el a nyelvet.

Diákjaikat folyamatosan felkérik, hogy értékeljék munkájukat, tanításukat és mondják el észrevételeiket, ezzel is minél jobban megtudjanak felelni az igényeknek.

A nyelviskola a beszéd és beszédmegértésre helyezi a fő hangsúlyt.

Az adott szinthez igazodva az órák nagyrésze idegen nyelven zajlik, ezzel is segítve a hallgatókat, hogy minél helyesebben elsajátíthassák a nyelvet.

A kurzusokat szótesztekkel és felmérő dolgozatokkal zárják a tanulók, ezzel is segítve az ő haladásukat.

Az iskola Nemzetközi Trinity Nyelvvizsga Hely és ECL Nyelvvizsga-felkészítő Hely, államilag akkreditált, egynyelvű ECL, TECL és ÖSD nyelvvizsga letételére van lehetőség.

Egy normál tanfolyam általában 5-10 fős csoportokban zajlik, de lehetőség van 3-4 fős képzésre is, ez utóbbi általában akkor van, ha a tanulók egy olyan nyelvet választottak ami nem igazán vagy kevésbé népszerű.

Lehetőség van céges tanfolyamra is, mindent a megrendelő igényéhez igazodva alakítanak ki (tanulócsoportokat tudásszintjük alapján, képzés beosztását, intenzítását stb.)

A tanárok fiatal friss diplomások és közülük sokan szakfordítói végzettséggel is rendelkeznek, hiszen az iskola fordítással és tolmácsolással is foglalkozik és természetesen lehetőség van az üzleti angol csoportok tantervének személyre szabására is.

Az iskolában lehetőség van külföldön is elsajátítani a nyelvet, nyelveket.

Angol hanganyag – ha a tanuló hanyagabb?

Miért működésképtelen a legtöbb hagyományos nyelvtanfolyam? – teszik fel a provokatív kérdést egyre többen. Kollégáim a tanulókat szidják – “ez a mai iPhone-os nemzedék, már egész más, mint mi voltunk, csak az MTV-t hallgatják és lehetetlen az angol nyelvtan szabályai megtanítani nekik, nem hajlandók tanulni, mindent tőlünk várnak” stb. – a diákok, akik kimaradnak az Erasmus varázsából és kénytelenek angol tankönyvből és angol hanganyag segítségével tanulni, sokszor a tanárokat szidják.

Angol hanganyag? Elátkozva az angol szótár és az angol hanganyag minden fajtáját …

A Rigó utcai vizsgáztás monopóliuma megszűnt – ez az egyik tényezője annak, hogy többen ki merik mondani:  “működésképtelen az a nyelvtudás, amelyet az iskolában elsajátítottam“.

Minden 5-ik magyar állampolgár hosszabb ideig tartózkodik külföldön, munkavállalás vagy tanulás céljából. A nyelvi környezetben, egyértelműen – sokszor fájdalmasan egyértelműen – derül fény nyelvtudásunkra vagy annak hiányára.

A nyelvtanulás három alappillére a következő:

1.MIT tanulunk? FONTOS SZAVAK – az angol hanganyag itt létfontosságú
2.ÉRDEKEL-e az anyag annyira, hogy KITARTSUNK a tanulásban?
3.Milyen MÓDSZER szerint haladunk?

1.FONTOS SZAVAK

Nem fogsz tudni megtanulni egy nyelvet, ha nincsenek megfelelő TANANYAGAID és angol nyelvkönyved a valóban fontos és használatos kifejezésekkel, szavakkal, szókapcsolatokkal.

Ezért lehet, hogy műszaki szövegeket gond nélkül olvas valaki és mégsem tudja a nyelvet, hiszen egy csésze kávét sem tudna kérni, ha arra lenne szüksége. Ez a nyelvtanulás szempontjából nem segíti az ő tudását, akár még hosszú évekig tanulmányozhatja a műszaki leírásokat vagy a szoftverek leírását.

„A tanárok kevésbé fontosak, mint a TANANYAG. Ahogyan a szakácsok is kevésbé fontosak, mint a receptek.”

(Tim Ferris)

Ezért kezdd a tanulást a 100 leggyakoribb szóval! Pofon egyszerű – ebből kell állnia az angol hanganyag szókincsének kezdők számára.

Itt még találsz némi ingyenes online angol anyagot – videóval(folyt. köv.)

ANGOL AKCENTUS

Az angol akcentus. Talán az angol akcentus -(ok)ról semmi okosat nem lehet írni, amit nálam okosabbak le ne írtak volna. Lehet élethosszig tanulni egy-egy akcentust. A brooklyn-i amerikait, az ír angolt és még híresség is lehet az emberből, ha megzenésítenek minket – ha nem vigyázunk elhíresülünk, mint prof. Henry Higgins.

Fontos része az angol akcentus elsajátítása bármely középfok feletti angol tantervnek. Egészen odáig  – közép haladó szintig tekintve – nem szerves része az angol akcentus elsajátítása a tanulásnak. Ezalatt kicsit helyesbítve azt értem, hogy nem érdemes ebbe fektetni a tanár és a tanuló véges energia forrásait. Hogy miért állítom ezt? Álljon itt egy metafora, ami megalapozottabbá teszi ezt az állításomat.

Gondolj csak a jogosítványod megszerzésére. Először KRESZ tanfolyam, egy csomó elmélet – KRESZ táblák, szabályok, előzés és elkerülés, műszaki ismeretek stb. – a rutin pálya még csak mint halvány kihívás sem merül fel. Utána eü. oktatás stb. és rutin pálya. Itt elsajátítod a motorikus irányítást, hogyan tudod a motorikus funkcióidat olybá kovácsolni, hogy beparkolj egy nyerges vontató és egy Opel Corsa közé – a gyalogosok akadályoztatása, veszélyeztetése és hátráltatása nélkül. Amikor ez megvan, kimész a forgalomba és 20-100 óra után megszerzed a jogosítványt. EKKOR tartasz ott, hogy elkezdd használni amit tudsz és kialakítasz egy vezetési stílust. Mást indiában és mást Nápolyban, persze megint másikat Budapesten.

Ha a nyelvoktatásról beszélünk, valami ilyesmi lenne az angol akcentus. Azután lenne értelme az elsajátításának, ha a motorikus funkció a helyén van és valamelyest összefüggően képes vagy már kifejezni magad az adott nyelven.

Ha ez megvan, akkor bizony érdemes nekifeküdni – és angolosítani vagy amerikaisítani magad.

tengrprt

Ennek legjobb módja elutazni egy messzi távoli vidékre, ahol anyanyelvi környezetben találkozhatsz anyanyelvű emberekkel. Ha karibi amerikai akcentusra vágysz, akkor valami hasonlóan szép helyre – lásd a mellékelt képet. Persze ennél legyen sűrűn lakottabb.

Ha nincs lehetőséged most utazni, akkor iratkozz fel egy akcentussal foglalkozó tanfolyamra. Ha segítségre van szükséged a választáshoz, fordulj hozzám: cikkiras@gmail.com ! És ha kezdő vagy, akkor ne aggódj, csak a 100 leggyakoribb szót kell megtanulnod – és végig hallgatni az angol hanganyagot kezdők számára.

ONLINE ANGOL TANULÁS

Online angol tanulás

e learningŰrkorszak – online angol tanulás. Sokáig elképzelhetetlen lett volna – vagy mondjuk a Csillagközi Romboló sorozatban láthattunk volna ilyet, hologramtanár vezényli az online angol tanulás menetét. Tíz éve lehetetlennek gondoltuk – most a legtermészetesebb dolgok egyike.

Nálunk még gyerekcipőben jár az online angol tanulás – külföldön már bejáratott módszerei vannak.

MI ALAPJÁN VÁLASZD KI AZ ONLINE ANGOL NYELVTANÁRT?

1. Leinformálhatóság, céginformációk

2. Online angol hanganyag / videóanyag

3. Angol tanárok

4. Adminisztráció, díjak

5. Gyakorlat – használható angol nyelvtudás

6. Online angol – további post …

1. Leinformálhatóság, céginformációk

Az online angol tanulás elkezdése előtt a nyelviskolát célszerű leinformálni. Az online nyelviskolákra ugyanolyan szabályok vonatkoznak, mint a többi – az országban működő – vállalkozásra. Cégformátum – bejegyzett székhely, adószám és bankszámlaszám – szükséges. Ez annál is inkább így van, mivel a nyelviskola fantázianeve nem mindig egyezik meg a cég – kft vagy bt – valódi, bejegyzett nevével. A “Little Brittain Kitten” nyelviskola üzemeltetője – jogi személyként – talán az “Birsalma Bt”. Ezért a céginformáció alatt, szerepelnie kell a vállalkozás hivatalos adatai oldalán, minden fent említett részletnek.

Másik teendőnk, mielőtt befizetnéd a nyelviskolában a kezdőrészletet, hogy a Google keresőbe beírod a nyelviskola nevét és a “panasz” vagy az “átverés” szót – illetve bármi hasonlót. Sok esetben fórumokban, blogokban az elégedetlen volt tanulók közzéteszik a negatív tapasztalataikat is. Szemben a marketing és reklám oldalakkal, amiket maga a nyelviskola szponzorál.

Ha átment a “vizsgán” a nyelviskola, bízvást remélhetjük, hogy mi is átmegyünk – a nyelvvizsgán.

2. Online angol hanganyag / videóanyag

Az angol és amerikai oldalakon, hanganyaggal és videóanyaggal ellátott online angol tanulás / oktatás a rutin. 14 év tanítási tapasztalata után állítom, hogy audióanyag nélkül csak félsiker érhető el. Nincs nyelvbiztonság hanganyag nélkül – még anyanyelvi tanár segítségével sem. Az audiovizuális oktatás segítségével, a tanuló kiválaszthatja a saját, személyes nehézségeit és korrigálhatja azokat. Gyakorolhatja azokat a hangzókat, amelyek nem mennek neki. Rutinossá válhat a beszédértésben – annyiszor hallgatja meg a nehéz részeket, ahányszor szüksége van rá.

Csak azokat a kurzusokat ajánlom ezen a blogon, amelyek hanganyaggal egészítik ki az online angol tanulás tantervét.

Egy későbbi bejegyzésben részletesen taglaljuk azt a jelenséget, hogy miért nem tud a tanulók zöme kielégítő sebességgel beszélni angolul – holott a szövegértése és az íráskészsége, jóval efölött a szint fölött jár. Egy jól kidolgozott és szabadalmazott módszer segíti pontosan ezt a készséget.

3. Angol tanárok   e learning 2.

Lehet bármilyen modern a tanterv, a tananyag, a szoftver – tanári szakértelem nélkül az online angol tanulás nem jár sikerrel. Redukálható a személyes, tanári konzultáció időtartama – de nem csökkenthető le teljesen.

Mindenképpen szükség van konzultációra.

Egy megbízható nyelviskola, mint a London Stúdió, amely 100%-os pénz visszafizetési garanciát vállal, a honlapján bemutatja a az angol és német tanulmányi igazgatóját is. Nem egy arctalan weboldal – hanem valódi szakértői gárda által támogatott közösség.

Az angol tanári gárdáról az online angol tanulás témájában, egy további bejegyzésben fogunk szólni.

4. Adminisztráció, díjak

Íme néhány kérdés, amelyre igent kell, hogy válaszolj magadnak az iskola megismerése után. Minél több igent gyűjtesz össze, annál nagyobb esélyed van arra, hogy jó szolgáltatásban lesz részed az online angol tanulás során.

A kérdések ilyen és ezekhez hasonlók lehetnek:

– Rendelkezik az iskola pontosan leírt szintekkel / oktatási szintekkel?
– Közli ezeket a beiratkozókkal?
– Csak kezdőket oktat?
– Szolgáltat szintfelmérőt a beiratkozóknak?
– A szintfelmérést egy személyre szabott kiértékelés követi?
– Van hanganyag a tantervben?
– Az online angol tanulás kiegészítéseként webkamerás, közös órák is igényelhetők?
– A beiratkozást megelőzően, végigvisznek egy demo leckén?
– Van pénz visszafizetési garancia?
– Az oldalon van-e fórum az online angol tanulás során szerzett tapasztalatokról?
– Jó-e a marketingjük?

5. Gyakorlat – használható nyelvtudás, az online angol tanulás kulcsa

Az alapfokú online angol tanulás kivételével, a vízválasztó a következő: mennyire segít hozzá a tanfolyam a valódi angol kommunikációhoz.

A Csordás Norbert féle Angol nyelvtankönyv ezzel a meghatározással kezdi az angol könyvét: ” (A kommunikáció) Az tevékenység, amikor a gondolatainkat megosztjuk valaki mással, (…) hogy közös gondolatunk legyen.”

Vagyis, ha nem tudjuk MEGOSZTANI az életben a gondolatainkat valaki mással angol nyelven, akkor nem jön létre a kommunikáció. Függetlenül attól, hogy van-e nyelvvizsgánk vagy sem. Ahhoz, hogy az online angol tanulás során elsajátítsuk a kommunikációkészséget, elengedhetetlen, hogy gyakorlatot szerezzünk a beszédben még hozzá a “köznapi tempójú beszédben”. Különben saját sebességünk hiánya leblokkol majd minket és nem teszi lehetővé, hogy kommunikáljunk angolul.

A továbbiakban, külön fejezetek elemzik majd az online angol tanulás módszereit, tarts velem! Online angol tanulás nyelvoktató programok