Tovább népszerűsödött az online vásárlás
Nőtt az online vásárlók száma Magyarországon. A vásárlók a gyorsaságot mellett a kedvező árakat kedvelik, a leggyakoribb ellenérvek között viszont még mindig ott van a személyes adatok kiadásának kényszere.

Az elmúlt évben az internetelérések számának növekedésével az online vásárlók és a vásárlások száma is emelkedett – derül ki a KutatóCentrum és a Mai Piac közös felméréséből.

A legtöbben elektronikai cikkeket, CD-ket, DVD-ket, könyvet és ruhát vásárolnak. A napi fogyasztási cikkek beszerzésénél nőtt leginkább az online vásárlások száma, idén az e-vásárlók 27 százaléka vett már ilyen terméket. A férfiakat az elektronikai cikkek, a nőket inkább a ruházati és kozmetikai áruk érdeklik. Összességében a CD-k, DVD-k és elektronikai cikkek mellett leginkább utazással kapcsolatos termékeket, mozi- és koncertjegyeket keresnek.

Az E-Shopping Report szerint a tavalyi évben az internetezők 62 százaléka próbálta ki a netes vásárlást, idén ez az arány már 78 százalék. Az online vásárlók többsége a 25-34 évesek, a férfiak és az átlag felett keresők közé tartozik.

A netes vásárlók a gyorsaságot, az egyszerűséget és a kedvező árakat kedvelik az online vásárlással kapcsolatban. A leggyakoribb ellenérv a kézzelfoghatóság hiánya – a multimédiás termékbemutatók, a vásárlói értékelések és a visszavételi garancia ezt ellensúlyozzák. Sokan pedig még mindig a személyes adatok megadásának kényszerét tartják a netes vásárlás hátrányának.

A felmérés során a magyarországi 18-64 éves internetező lakosságot kérdezték az online vásárlási szokásaikról. 2005-ben a felnőtt lakosságnak alig egynegyede használta az internetet, ma már a 18-64 évesek fele legalább hetente teszi ezt. A vásárlási kedv mellett a gyakoriság is nőtt, és az online kiskereskedelmi piac kínálata is bővült az előző évhez képest.