Országos eredmények

Részletek

Budapest

Részletek

Vitézy Dávid

47.5% (327169 szavazat)

Karácsony Gergely

47.42% (326673 szavazat)

Dr. Grundtner András

5.08% (34987 szavazat)

Mandátumok

Részletek
21
szék
  • FIDESZ-KDNP 11
  • TISZA 7
  • DK-MSZP-Párbeszéd- ZÖLDEK 2
  • Mi Hazánk 1

Európai parlament

Részletek
720
szék
  • EPP 191
  • S&D 135
  • ECR 71
  • Renew Europe 83
  • The Left 35
  • Zöldek/ESS 53
  • ID 57
  • Egyéb képviselők 50
  • Független 45
22 perce
Forrás: Nemzeti Választási Iroda

Reped a metróváz, semmi gáz

2011.12.14. 09:31

"Éles hangon, félreérthetetlen módon jeleztem az eszközök öregedése következtében kialakuló vészhelyzetet, azonban segítséget a helyzet kezelésére nem kaptam, tulajdonosi intézkedés nem történt" - ez két éve hangzott el a Demszky-kabinet ülésén Kocsis István volt BKV-vezérigazgató idén májusi beszámolója szerint.

"Tulajdonosi intézkedés" a régi metrókocsik lecserélésére, a 35 éves 3-as metró felújításra azóta sem "történt", magyarán a BKV nem kapott a vészhelyzet kezelésére egy fityinget sem.

Történt viszont más. Az öreg orosz szerelvények szinte hetente elfüstöltek a 2-es és a 3-as metró vonalán, menet közben magától kinyílt többször az ajtó, egy kocsi pedig úgy kiégett, hogy nagy szerencsén múlott, hogy senkinek nem történt baja.

Emellett májusban leselejteztek 43 darab 40 évesnél öregebb metrókocsit, mert kritikus állapotban voltak. Keddtől sebességkorlátozást vezettek be a 3-as vonalán, mert a pálya úgy elkorrodálódott a beszivárgó víztől, hogy a sínek elmozognak vízszintes és függőleges irányba is, akkorákat ütve a kocsikon, hogy sorra repednek a forgóvázak.

Két vágányszakaszon olyan rossz a helyzet, hogy eleve nem lehet 40-nél többel átmenni felettük, ha nem változik semmi, elképzelhető, hogy hamarosan az egész 3-as vonalon így lesz. Miénk lesz a világ leglassabban épülő metrója mellett a világ leglomhább és egyben legveszélyesebb metrója is.

Áprilisban volt ugyan egy kísérlet a felújítás elindítására, a BKK benyújtott egy pályázatot a (tízmilliárdos) rekonstrukció építési terveinek uniós finanszírozására, ám Fellegi Tamás most lemondott fejlesztési miniszter valamilyen okból nem támogatta az projektet, így az kútba esett. Fellegi már nem is fejlesztési miniszter, Tarlós István, Vitézy Dávid pedig nyugodtan hátradőlhet, hisz ők megpróbálták, nem sikerült, ha nincs pénz, hát nincs pénz, nincs mit tenni.

Ahhoz, hogy "tulajdonosi intézkedés történjen", hogy észrevegyék a döntéshozók, hogy naponta több mint százezer ember rosszul rögzített síneken, repedő vázú, félig elrozsdált, öreg kocsikon zötykölődik, úgy tűnik, valami nagyobb baj kell. Ami ennyi intő jel után, - nem kell nagy jósnak lenni hozzá -, előbb vagy utóbb be is következhet.

Felelősségre vonáskor pedig úgyis elviszi a balhét egy-két BKV-s szolgálatvezető.